Foto: pixabay
Društvo

PANČEVO: PU “Dečja radost” neće primati decu ukoliko nisu plaćeni račun za oktobar; Evo kada je raskid ugovora moguć

Izvor: 
013info Ned, 12/12/2021 - 14:23














Prvog petka u decembru roditelji čija deca borave u vrtićima Predškolske ustanove “Dečja radost” dobili su poruku od vaspitača da od ponedeljka deca čiji roditelji nisu platili račun za oktobar tekuće godine neće biti primljena u vrtić. Iz Uprave ove predškolske ustanove za 013info nisu odgovorili na pitanja koliko roditelja nije izmirilo račune i koliko dece zbog ovoga nije primljeno u vrtiće. Lokalni ombudsman Pančeva precizira da je rok nakon kojeg dolazi do raskida ugovora dva uzastopna neplaćena meseca uz obavezno pisano obaveštenje roditelja o dodatnom roku od 8 dana u kome se može izvršiti plaćanje.

“Poštovani roditelji, stiglo je obaveštenje iz Uprave da se u ponedeljak ne primaju deca čiji roditelji nisu uplatili vrtić za oktobar 2021. godine”, poruka je vaspitača koja je stigla na telefone roditelja čija deca idu u jedan vrtić koji pripada pančevačkoj Predškolskoj ustanovi “Dečja radost” u petak 3. decembra.

Ovo, prema svedočenju roditelja, nije prvi put da im ovakva ili slična poruka bude upućena jer obaveštenja ovog tipa s vremena na vreme dobijaju tokom cele godine.

Foto: Printscreen
poruka_vaspitaca_iz_vrticke_grupe.jpg

 

Portal 013info pokušao je od Uprave “Dečje radosti” da dobije odgovore na pitanja da li neko dete nije primljeno u vrtić zbog neplaćenog računa i koliko njih. Takođe, pokušali smo da saznamo i da li se neko od roditelja obraćao upravi kako bi produžio rok za namirivanje duga, kao i da li je Uprava na neki drugi način pokušala da naplati dugovanja roditelja, a ne da uskrati uslugu detetu.

Odgovore na postavljena pitanja do objavljivanja ovog teksta nismo dobili, što je slučaj sa svakom gradskom institucijom već više od dve godine.

Kada postoji pravo Ustanove da ne primi dete

Gradski ombudsman Jelena Stojković Sokolović za 013info pojašnjava da su, donošenjem sada važećeg Statuta PU „Dečja radost“ i na osnovu njega zaključenih ugovora, produženi rokovi nakon kojih dolazi do raskida ugovora sa jednog na dva uzastopna meseca. Kako ističe, delimično je uvažena i preporuka ombudsmana te je uvedena i obaveza pismenog obaveštavanja roditelja dodatnim rokom od 8 dana u kome se može izvršiti plaćanje.

“Primenom ugovora u praksi to bi značilo da ako roditelj nije platio račun za avgust 2021. godine do 30. septembra 2021. godine i račun za septembar 2021. godine do 30. oktobra 2021. godine, pa nakon svega i kada dobije pismeno obaveštenje da u roku od narednih 8 dana od dana kada je dobio takvo obaveštenje ne plati dugovanja da se tada ugovor raskida, a formalno-pravno dete nakon svega toga ne može više da koristi usluge predškolske ustanove”, navodi ona u pisanoj izjavi za 013info.

Gradski ombudsman je jedna od institucija kojoj se građani Pančeva mogu obratiti i povodom ovog pitanja, a Sokolović Stojković kaže da je u dosadašnjem radu lokalni ombudsman imao dve slične pritužbe.

“Jedna iz 2019. godine i druga iz 2020. godine, a oba su postupka okončana pozitivno u najboljem interesu dece koja su nastavila da idu u vrtiće”, ističe ombudman grada Pančeva.

Savet ombudsmana grada Pančeva roditeljima

Prema njenim rečima, činjenica je da su roditelji u obavezi da plaćaju usluge PU „Dečja radost“ i da nema sumnje u pravilnost i zakonitost potpisanih ugovora, ali da se, kaže, ponekad dese neke potpuno nenadane životne okolnosti zbog kojih baš u tom periodu kada treba da se plati vrtić ne može da se izvrši obaveza, a da se pri tom ne može ostvariti pravo na oslobađanje od troškova, jer se ne spada u kategorije propisane pomenutom odlukom.

Kao lokalni ombudsman ona savetuje da se roditelj po dobijanju obaveštenja prvo obrate molbom radi produženja roka za naznakom do kada PU „Dečja radost“ Pančevo uz dokumentovanje opravdanih razloga zbog kojih u zapravo tom dodatnom roku od 8 dana nije u mogućnosti da izvrši svoje prethodne obaveze.

Ombudsman: Dobrobit deteta mora biti u prvom planu

Lokalni ombudman apeluje i da se u primeni zaključenih ugovora pristupi najbolje moguće nesmetanom razvoju dece zbog kojih se i za koje ugovori zaključuju.

“Konvencija Ujedinjenih nacija o pravima deteta, a koju je naša država ratifikovala, predviđa da države članice obezbeđuju u najvećoj mogućnoj meri opstanak i razvoj deteta i da pružaju roditeljima i zakonitim starateljima odgovarajuću pomoć u obavljanju dužnosti vaspitavanja deteta i obezbeđuju razvoj institucija, objekata i službi za brigu o deci. Ustav Republike Srbije propisuje da deca uživaju ljudska prava primereno svom uzrastu i duševnoj zrelosti”, navodi ona.

“Lokalni ombudsman jeste i biće uvek mišljenja i stava da jedina briga naše dece treba da bude kako će se igrati i po malo učiti sa svojim drugarima u svojim vrtićima, a da svet ozbiljnosti ostave odraslima. Za pravo svakog deteta da na opisani način ima srećno detinjstvo ću se u svakom momentu boriti u skladu sa ovlašćenjima koje ova institucija ima”, zaključuje Jelena Sokolović Stojković.

 








Marketing



Najnovije vesti