Srbija

Anketa pokazala: 85 odsto privrednika protiv povećanja minimalca

Izvor: 
Beta Sre, 05/08/2020 - 14:43

U Srbiji se 85 odsto privrednika protivi povećanju minimalne cene rada u idućoj godini, dok je svega 15 odsto spremno da prihvati povećanje, ali uz značajno smanjenje troškova poslovanja preduzeća, pokazalo je istraživanje Unije poslodavaca Srbije, a objavljeno je danas. 
 
Takav stav privrede bitno se razlikuje u odnosu na prošlu godinu, kada je za 46 odsto anketiranih povećanje minimalca bilo prihvatljivo, pokazalo je istraživanje.
 
Kako je ukazano u Uniji poslodavaca, ovolika razlika rezultat je pogoršanih uslova poslovanja zbog krize izazvane pandemijom virusa korona.
 
Rešenje ovakve situacije poslodavci vide u umanjenju troškova poslovanja, kroz proporcionalno umanjenje poreza i doprinosa, povećanje neoporezivog dela zarade i smanjenje fiskalnih i parafiskalnih nameta. Na taj način moguć je održivi rast zarada u privatnom sektoru, koji ne bi išao na teret preduzeća i uz umanjenje njihove konkurentnosti.
 
Кratkoročno smanjenje prihoda u budžetu kroz ovakvo rešenje bilo bi pokriveno kroz veću potrošnju, stabilizaciju krize, rast zaposlenosti i rast broja privrednih društava i preduzetnika.
 
U istraživanju Unije poslodavaca učestvovali su predstavnici 133 privredna subjekta, koji zapošljavaju ukupno 16.134 osobe i tri udruženja preduzetnika koja broje 1.935 poslodavaca kod kojih je zaposleno oko 5.800 radnika.
 
Podseća se da tokom jula Unija poslodavaca Srbije tradicionalno realizuje konsultacije i istraživanje stavova poslodavaca sa ciljem da se sagledaju stavovi privrednika po pitanju visine minimalne cene rada u Srbiji.
 
Pregovori sa predstavnicima Vlade Srbije i sindikatima otpočinju tokom avgusta, a u septembru u okviru Socijalno-ekonomskog saveta Srbije razmatra se visina minimalne cene rada za 2021. godinu.
 
Podsetimo da je Politika juče pisala da će pojedini sindikati tražiti da minimalac bude bar 35.000 dinara, a da godinama govore kako bi trebalo izjednačiti minimalnu zaradu sa minimalnom potrošačkom korpom, koja trenutno iznosi 37.000 dinara.



Marketing



Najnovije vesti