Novac digitron Foto: pixabay
Srbija

ASNS: Novčanici sve prazniji, građanima Srbije ozbiljno preti turski scenario

Izvor: 
N1 Pon, 07/02/2022 - 15:46











Građanima Srbije ozbiljno preti turski scenario. Cene neprestano rastu, i to najviše - dvocifreno, za osnovne potrebe: hrane 13 odsto za godinu dana, mesa 14 odsto, povrća 22 odsto, ulja 20 odsto, stanarina sedam odsto, struje osam odsto, uglja i drva 11 odsto, benzina 23 odsto, do maksimuma su povećani porezi na imovinu i komunalije. Pri tom zarade bi, barem teorijski, trebalo da se povećaju za 9,4 odsto, a penzije za 5,5 odsto. Očigledno je da je rast cena već uveliko poništio efekat eventualnog povećanja zarada, i da su cegeri i novčanici sve prazniji, a građani sve teže podmiruju elementarne potrebe, saopštila je Asocijacija slobodnih i nezavisnih sindikata ASNS.

 

Posebno je zabrinjavajuće, ističe se u saopštenju, što se povećanje cena nastavlja i u ovoj godini bez ikakvih ozbiljnih mera države da se zaustavi i sanira.

„Štaviše, ovaj suštinski problem se ignoriše i bagateliše trivijalnim temama“, navodi sindikat.

Očigledno je da, u suštini, ovako veliki rast cena - kako se ocenjuje - odgovara i proizvođačima, i trgovcima, i državi.

"Proizvođači, posebno uvoznici, ostvaruju ekstra profite, trgovci imaju veću zaradu od marži, a država veću osnovicu i enormne prihode od PDV-a. Ne odgovara samo sirotinji raji koja jedva sastavlja kraj sa krajem i rupe u džepovima krpi gotovinskim kreditima čiji broj ponovo enormno raste", navodi ASNS.

Država se, ukazuje se, "igra vatrom" misleći da je već ozbiljnu inflaciju moguće tek tako držati pod kontrolom, samo samanjenom tražnjom i fiksnim kursom.

"Zamrzavanje nekih osnovnih proizvoda je samo šarena laža bez ikakvog stvarnog efekta i krajnje je vreme da Vlada preduzme ozbiljne mere i na strukturan način počne da rešava ovaj problem uz prateći paket socijlanih mera kojima bi zaustavila dalje osiromašenje građana. Sadašnja situacija kada imamo siromašnu zemlju i siromašan narod, a bogatu državu je, ne samo dalje neodrživa, nego i apsurdna", zaključuje ASNS.

 








Marketing



Najnovije vesti