Foto: Pixabay
Srbija

Brodovi sa ugljem i naftom za Srbiju i dalje "nasukani" u Bugarskoj: Srbija šalje mehanizaciju

Izvor: 
Euronews Srbija/RTS/Bloomberg Adria Pet, 02/09/2022 - 19:46











Obustava plovidbe Dunavom u Bugarskoj postaje sve veći problem za srpsku privredu. Prevoz robe je otežan, jer su brodovi nasukani na obalama i čekaju da se plovni put "odblokira".
 
Iz Ministarstva saobraćaja najavljuju da će u subotu biti potpisan sporazum sa Vladom Bugarske, pa će se naša mehanizacija staviti na raspolaganje Bugarima, da bi se plovni put što pre vratio u funkciju. 
 
Vršilac dužnosti pomoćnika ministra za vodni saobraćaj i bezbednost plovidbe Veljko Kovačević je izjavio za Euronews Srbija da je posle dve nedelje pregovora sa bugarskom stranom usaglašen tekst sporazuma.
 
"Naša mehanizacija će do četvrtka ili petka naredne nedelje završiti sve što treba da završimo oko ugovora, garancija i ostalog. Biće verovatnio na graničnom prelazu negde na Velikom Gradištu u četvrtak ili petak kako bi izašli u rumunske vode i stigli do bugarskog sektora Dunava gde će započeti radove", rekao je Kovačević.
 
On je napomenuo da se očekuje da će mehanizacija 15 dana od početka radova imati prvi napredak, odnosno da će biti omogućena neometana plovidba makar na jednoj liniji plovnog puta Dunava.
 
"Ukupno vreme koje smo mi procenili je 60 dana da bi dobili pun profil plovnog puta svuda na Dunavu u Bugarskoj. Prve brodove i prvi ugalj iz Bugarske možemo po nama očekivati za nekih 20 dana", rekao je Kovačević.
 
Prema podacima iz Ministarstva saobraćaja, na uvoz čeka oko 1,25 miliona tona uglja, kao i više od 30.000 tona nafte i derivata nafte. Otežan je i uvoz 300.000 tona sirovina koje se koriste u hemijskog industriji za proizvodnju veštačkog đubriva.
 
Već danima je zarobljeno i više od milion tona žitarica koje čekaju uvoznici u inostranstvu. Na brodovima koji su usidreni na toku Dunava kroz Bugarsku je i 750.000 tona pšenice i kukuruza iz starog roda i 350.000 tona pšenice i kukuruza iz novog roda.
 
Ministar Tomislav Momirović objasnio je da jedan rečni tanker zamenjuje 144 kamiona cisterne, dok jedan brod koji prevozi rasuti teret zamenjuje 70 kamiona.
 
"Jedan deo se prebacuje na drum i železnicu, ali ona ne može da podrži ovoliki saobraćaj", rekao je Momirović za RTS.
 
Profesor Slobodan Aćimović koji vodi saobraćajno-logističku grupu predmeta na Ekonomskom fakultetu u Beogradu je ranije rekao za Euronews Srbija da je nizak vodostaj svakako opterećenje i za privredu i za logistiku. Napominje da je to sezonski problem, koji nije ništa novo, ali koji trenutno dodatno komplikuje ionako otežanu situaciju u prevozu robe.
 
Loša hidrološka situacija i u septembru
 
Hidrolog u RHMZ-u Dejan Vladiković rekao je za Bloomberg Adria da je hidrološka situacija na Dunavu i dalje nepovoljna, iako je prethodnih 10 dana bilo blagog pobošljanja usled padavina u Austriji, Slovačkoj, Češkoj i Mađarskoj.
 
Očekuje se da će nepovoljna hidrološka situacija na Dunavu trajati do druge dekade septembra, kada se prognoziraju veće padavine, a samim tim i porast nivoa ove važne evropske reke.
 
 







Marketing



Najnovije vesti