demostat Foto: Medija Centar
Srbija

Demostat: Razlika dva procenta između građana koji podržavaju vlast i onih koji su za opoziciju

Izvor: 
N1 Uto, 29/03/2022 - 19:33











Mala je razlika, svega dva procenta, između građana koji podržavaju aktulenu vlast i onih građana koji veruju da bi bilo dobro da vlast bude promenjena. To pokazuje istraživanje Demostata, ali se istraživač Srećko Mihailović ne usuđuje se da na osnovu toga prognozira rezultate izbora.

Iznenađujuće. Tako rezultate Demostatovog istraživanja ocenjuje istraživač Srećko Mihailović.

A rezultati pokazuju da nije velika razlika između procenta građana koji su naklonjeni vlasti i onih koji su naklonjeni opoziciji.

Na pitanje koje političke stranke su im bliže, 40 posto ispitanika odgovorilo je one na vlasti, 35 posto one u opoziciji. Kada je u pitanju odnos građana prema promeni vlasti, 32 odsto smatra da je dobra sadašnja vlast, samo dva posto manje smatra da bi bilo dobro da na vlasti bude neko drugi.

"Ja nisam spreman da kažem da će taj odnos biti i u nedelju 3. aprila. Kvaka je u tome što oni iskazuju negativan odnos oprema vlasti, ali i dalje glasaju za tu vlast. Zašto se to dešava je pitanje za milion dolara", kaže Mihailović

Deo odgovora na pitanje od milion dolara, krije se u raspolućenosti opozicije, veruje Srećko Mihailović. Deo u pritiscima na birače.

"Moje uverenje je da je predizborno stanje danas gore nego ono 1990. godine i gore nego ono 2000. godine", ističe Mihailović.

"Mislim da je situacija u društvu, da je ekonomska situacija bolja nego tih godina. U odnosu na neke strandarde koji su postavljeni od 5. oktobra demokratske, mislim da se u tom procesu demokratskom, u izbornom procesu da se prilično nazadovalo", ocenjuje Zoran Panović iz Demostata.

Misli to i više od dve petine od 1.223 telefonski anketiranih građana.

Na pitanje da li će izbori biti slobodni i pošteni, 43 odsto ispitanika odgovorilo je odrično.

"To je uverenje koje zaista oduzima legitimitet ovim izborima", istakao je Mihailović.

U prilog tezi o nelegitimnim izborima, istraživač Demostata dodaje visoku politički motivisanu apstinenciju, medijski monopol dominantne partije i funkcionersku kampanju.

 








Marketing



Najnovije vesti