maska Foto: pixabay
Srbija

"Država tlači privatnike": Preduzetnici postavili četiri pitanja Kriznom štabu i Vladi o nelogičnim merama

Izvor: 
nova.rs Pon, 01/03/2021 - 18:33











Udruženje Zaštitnik preduzetnika i privatnika postavilo je četiri pitanja Kriznom štabu i Vladi Srbije, a u vezi sa ograničenjima i merama kojima su izloženi privrednici i ugostitelji.

Nakon odluke o skraćenju radnog vremena ugostitelja tokom proteklog vikenda, a u susret današnjem zasedanju Kriznog štaba, privrednici su svojim pitanjima ukazali i na neke nelogičnosti u sprovođenju mera:
 
1. Zašto zatvaranjem manjih objekata pravite još veće gužve u onima koji ostaju otvoreni? Velikim trgovinskim lancima, pod izgovorom prodaje hrane, dozvoljena je prodaja svih vrsta robe, dok su mali trgovinski objekti onemogućeni da prodaju tu istu vrstu robe. U čijem je interesu da se uništava domaće preduzetništvo u korist stranih vlasnika kapitala?
 
2. Zašto se država odlučila da tlači privatne preduzetnike umesto da im pruži adekvatnu pomoć? Privrednicima je u proteklih godinu dana u više navrata ograničavano radno vreme uz zahtev da ispune dodatne uslove kako bi nastavili poslovanje. Umesto da se porezi, doprinosi, takse i ostali nameti smanje srazmerno ograničenjima oni su još i uvećani.
 
3. Po kojim kriterijumima su neki objekti rizičniji od drugih? Neprihvatljivo je proglašavanje ugostiteljskih objekata "leglom zaraze". Za takve izjave ne postoji medicinska studija niti logično obrazloženje jer znamo da zaraza može da se širi u autobusima gradskog prevoza, u fabrikama gde se radi i po tri smene, u novootovorenim gondolama, popularnim skijalištima, itd.
 
4. Zašto pravila ne važe podjednako za sve? Koliko prekršajnih prijava je pokrenuto protiv organizatora i lica koja nisu poštovala propisane mere prilikom imenovanja Patrijarha, prilikom otvaranja spomenika, prilikom sahrana poznatih ličnosti sa masovnim prisustvom u zatvorenim prostorima i sličnim sistuacijama u kojima su učestvovali državni funkcioneri koji imaju uticaj na donošenje mera ograničenja?
 







Marketing



Najnovije vesti