Foto: Pixabay
Srbija

Istraživanje: Građani Srbije internet najviše koriste za čitanje vesti, najmanje za igrice

Izvor: 
021/Beta Čet, 26/08/2021 - 19:07











Građani Srbije su tokom 2020. godine internet najviše koristili za čitanje vesti, a najmanje za igrice, pokazuju rezultati istraživanja koje je objavila evropska agencija za statistiku Eurostat.

Istraživanje je pokazalo da među ispitinacima starosti od 16 do 74 godine gotovo tri četvrtine ljudi koristi internet za onlajn vesti i časopise, 70 odsto je gledalo televiziju i video sadržaje, 44 odsto ga je koristilo za slušanje muzike, dok je 21 odsto igralo ili skidalo igrice.

Iako mladi u proseku više koriste internet u kulturne svrhe, procenat onih koji onlajn čitaju vesti i časopise u Srbiji je za 20 odsto veći među starijom populacijom.

Istraživanje je pokazalo i da žene u Srbiji češće posećuju informativne portale od muškaraca.

I u EU najviše ispitanika koristilo internet za čitanje vesti

U Evropskoj uniji je takođe najveći procenat stanovnika koristilo internet za čitanje vesti i onlajn časopisa (75 odsto) i za gledanje televizije i video sadržaja preko striming servisa (74 odsto).

Manje je onih koji su onlajn slušali muziku (61 odsto) ili igrali igrice (34 odsto).

Čitanje vesti i časopisa bila je najčešća kulturna aktivnost na internetu u 15 članica EU. U Finskoj, Hrvatskoj, Češkoj i Estoniji internet je u te svrhe koristilo najmanje 90 odsto korisnika interneta.

Taj procenat je najmanji u Rumuniji (48 odsto) i Bugarskoj (58 odsto).

Onlajn igrice takođe su najpopularnije u Holandiji, gde je 56 odsto ispitanika preko interneta igralo ili skidalo igrice.

U Finskoj i Danskoj je najveći procenat korisnika interneta koji su slušali muziku onlajn ili je skidali preko interneta (77 odsto), dok je najmanji je u Rumuniji (44 odsto).

Istraživanje je pokazalo da internet u kulturne svrhe više koriste visoko obrazovani, posebno za čitanje vesti, oni sa većim primanjima, kao i stanovnici gradova.

U većini zemalja obuhvaćenih istraživanjem internet u kulturne svrhe više koriste muškarci nego žene.

Pristup internetu je 2020. godine imalo 91 odsto domaćinstava u EU, 10 odsto više nego 2015. Najveća pokrivenost je u Holandiji (97 odsto), a najmanja u Bugarskoj (79 odsto).

U Srbiji je procenat domaćinstava sa pristupom internetu za pet godina povećan sa 64 na 81 odsto, pokazalo je ovo istraživanje.

 








Marketing



Najnovije vesti