Kupovin Foto: pixabay
Srbija

Koja se falsifikovana roba prodaje u radnjama i na internetu?

Izvor: 
B92 Pet, 10/12/2021 - 14:59











Koliko se falsifikovane robe prodaje u maloprodajnim objektima u Srbiji, ali i na internetu?

Gde se prodaje najviše takve robe? Šta se najviše kupuje i o kojoj robi se radi? Kolika je potreba da se izgradi podrška javnosti u borbi protiv falsifikovanja i piraterije? Kako se sa time bori Tržišna inspekcija? Kakvi su rezultati? I kakve su posledice po potrošače?

O ovim i drugim pitanjima ovog jutra TV Prva je razgovarala sa Mirjanom Damjanović, načelnicom Odeljenja Tržišne inspekcije u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija i sa Dejanom Gavrilovićem iz Udruženja potrošača "Efektiva".

"Bukvalno se sve falsifikuje. To je tehnička roba, punjači, mobilni telefoni, odeća, obuća, autorska prava, patenti, industrijski dizajn radnih predmeta i, verovatno najtragičnije, lekovi. Ljudi falsifikuju hormone, sve što je u prometu može i da se falsifikuje, sve što neko zatraži da kupi, vrlo je verovatno da negde postoji falsifikat u svetu", navodi Mirjana Damjanović.

Kako dodaje, Tržišna inspekcija je radila kontrole i u maloprodajnim objektima, ali i na internetu, kod neregistrovanih trgovaaca, na pijacama...

"Uradili smo oko 1.800 kontrola do sada. Mi planiramo svake godine određeni broj kontrola. Međutim, ovo su samo kontrole baš specifično krivotvorene robe, ali u okviru kontrola kojima vršimo nadzor nad neregistrovanim radom, jer fizička lica vrlo često prodaju krivotvorenu robu preko interneta i društvenih mreža, mi takođe suzbijamo promet krivotvorenih proizvoda", dodaje Damjanovićeva.

Ona je objasnila i kako izgledaju te inspekcije.

Dejan Gavrilović navodi da postoje razni načini kako potrošač može da prepozna falsifikovanu robu.

"Kvalitet, dimenzija, nekad i boja ili znak koji predstavljaju određeni brend. To sve zavisi od slučaja do slučaja. Često su falsifikati jako dobro urađeni, pa neko ko nije imao priliku da vidi kako izgleda originalni proizvod, ne može ni da utvrdi razliku. To je najčešći primer kod obuće", dodao je Gavrilović.

 








Marketing



Najnovije vesti