Photo: Pexels
Srbija

Najviše mobilnih brojeva preneto u A1 mrežu, a fiksnih u SBB

Izvor: 
Tanjug Čet, 17/06/2021 - 12:11








Tokom prvog tromesečja u javnoj mobilnoj telefoniji oko 8,25 miliona aktivnih korisnika ostvarilo je oko 5,2 milijardi minuta razgovora i poslalo oko 1,25 milijardi SMS poruka, navodi se u Pregledu tržišta mobilnih komunikacija koje je objavila Regulatorna agencija za elektronske komunikacije i poštanske usluge - RATEL.

Mobilni korisnik je u proseku dnevno razgovarao oko sedam minuta i slao 1,7 SMS poruka.

Ovaj segment tržišta je imalo blagi pad broja aktivnih korisnika, a niži su i govorni i SMS saobraćaj.

Broj postpejd korisnika beleži porast, pa ih je oko 5,077 miliona, pri čemu je među njima oko 73 procenta privatnih korisnika, dok broj pripejd korisnika pada i sada je oko 3,171 miliona.

Telekom Srbija je operater za 43,8 procenata broja korisnika, Telenor za 31,2 procenta, A1 Srbija za 24,4, a na tržištu je i Globaltel.

U ovom kvartalu porasla je količina prenetih podataka preko mobilne mreže i dosegla je 140,2 miliona GB. 

Najviše mobilnij brojeva preneto u A1 mrežu

Prema podacima Regulatorne agencije za elektronske komunikacije i poštanske usluge (RATEL), u prvom kvartalu ove godine u Srbiji je najviše mobilnih telefonskih brojeva preneto u VIP, odnosno A1 mrežu kako se ona sada zove, dok je u fiksnoj telefoniji najviše brojeva preneto u SBB.

U prvom tromesečju u A1 mrežu su preneta 9.232 mobilna broja, u Telekom 8.046, u Telenor 6.330, a u Globaltel 1.244 broja.

Kada je reč o fiksnoj telefoniji, u SBB je preneto 3.286 brojeva, u Orion 1.947, u Moju Supernovu 1.517 brojeva, a u Telekom 1.070 brojeva.

Korisnik mobilnog širokopojasnog pristupa dnevno je u proseku trošio 240 MB, odnosno oko 7,27 GB mesečno.

Porastao je broj pretplatnika fiksnog širokopojasnog pristupa internetu za oko 300.000 i dosegao oko 1,76 miliona.

U ovoj oblasti učešće operatora Telekom Srbija je 39,2 procenta, "Moje Supernove" - 14,2 posto, a SBB-a - 31,7 procenata.

U porastu je broj pretplatnika distribucie medijskih sadržaja pa ih je oko 2,11 miliona u Srbiji, a najveći broj njih - 57 procenata ima priključak na kablovsku televiziju.

Za preko 20 procenata povećan je u odnosu na poslednji kvartal 2020. godine broj realizovanih zahteva za dodatnim uslugama u koje spadaju video na zahtev, snimanje sadržaja, gledanje TV na mobilnim uređajima i vraćanje programa unazad.

U ovoj tromesečju takvih zahteva je bilo oko 491 milion, što je 69 zahteva mesečno po pretpraniku.

Samo usluga "video na zahtev" u prvom kvartalu realizovana je 17,3 miliona puta.

Prema broju pretplatnika SBB je imao 45,6 procenata ovog tržišta, Telekom Srbija - 29,9 posto, a Moja Supernova - 15,5 procenata.

U tromesečju porastao je i broj korisničkih paketa pa ih je bilo oko 1,57 miliona. Najzastupljeniji su paketi sa tri usluge, i to širokopojasnog pristupa internetu, fiksne telefonije i televizije.

U prva tri meseca bilo je manje pretplatnika fiksne telefone, a manji je i ostvareni saobraćaj.

Oko 2,4 miliona pretplatnika ostvarilo je 730 miliona minuta razgovora, a pretplatnik fiksne telefonije je u proseku razgovarao 3,3 minuta dnevno.

Kod fiksne 88 odsto pretplatnika su fizička lica, a nacionalni saobraćaj je dominantan sa 95 procenata.

Telekom Srbija ima 74,4 procenata učešća, a "Moja Supernova" - 1,8 procenata, a SBB - 20,9 posto.








Marketing



Najnovije vesti