Automobil Foto: pixabay
Srbija

Novi sistem naplaćivanja registracije mogao bi biti udar na siromašne građane

Izvor: 
nova.rs Ned, 31/10/2021 - 19:07











Ministar finansija Siniša Mali izjavio je da će porez na automobile od 1. januara 2022. određivati godina proizvodnje, a ne kubikaža motora.
 
Ova promena načina registracije je već više puta najavljivana, ali još nijednom nije implementirana. 

 

Sami detalji novog načina plaćanja prilikom registracije nisu precizirani, ali se već sada nazire ko će biti dobitnici, a ko gubitnici, piše Nova.rs.

 

Dugo se već govori o porezu na automobile i nepravednom obračunu potrebnog iznosa za registraciju vozila. 
 
Primera radi, 17 godina star Mercedes E 400 sa četvorolitarskim dizel motorom i 260 KS na domaćim oglasima ima cenu od 5.200 evra, a za registraciju je potrebno izdvojiti oko 1.500 evra, što je više od 25odsto vrednosti vozila.
 
Sa druge strane, novi Mercedes A45 AMG S koji iz dvolitarskog agregata razvija 421 KS ima početnu cenu od 63.366 evra, a za registraciju ovog automobila potrebno je platiti oko 350 evra, što je oko 0,55 odsto vrednosti vozila.
 
Da, obračun poreza po kubikaži jeste nepravedan i postoje mnogi bolji načini obračuna troškova registracije, ali najavljena promena ne zvuči kao najpravednije rešenje, piše Nova.rs.
 
Postoje dva moguća scenarija obračuna poreza na automobile po osnovu godišta, a prvi bi značio da će registracija starijih automobila koji su veći zagađivači bila nešto skuplja.
Najveći gubitnici najavljenog zakona mogli bi da budu vozači sa manjom platežnom sposobnošću, jer su oni vlasnici starijih automobila sa manjim agregatima čija je registracija do sada bila pristupačna, a to bi moglo da se promeni.
 
Prosečna starost automobila u Srbiji je 17 godina, pa bi na udaru mogao da se nađe veći deo vozača u našoj zemlji. 
 
Svi oni koji su kupili starija vozila male vrednosti i niskih troškova registracije, mogli bi da dođu u situaciju da moraju da se preračunaju da li će im biti isplativo da i dalje budu vlasnici automobila sa novim, većim nametima, a većina građana Srbije ipak nema novca za noviji automobil bilo koje kubikaže.
 
Sa druge strane, oni sa nešto dubljim džepom imaće manje namete prilikom kupovine novijeg, performantnog automobila sa velikom kubikažom i snagom. 
 
Drugi scenario jeste mogućnost da se porez obračunava kao i do sada za automobile velike kubikaže, odnosno da registracija bude nešto jeftinija za starije automobile, ali da se zapremina motora izbaci iz računice. U tom slučaju, najviše bi trpela naša životna sredina.
 
Opširnije o ovoj temi možete pročitati u tekstu portala Nova.rs.
 







Marketing



Najnovije vesti