put
Srbija

Od ukidanja vanrednog stanja na putevima u Srbiji poginule 23 osobe

Izvor: 
RTS Čet, 28/05/2020 - 11:44











Od ukidanja vanrednog stanja, za samo tri nedelje na putevima Srbije dogodilo se, prema podacima MUP-a, 1.450 saobraćajnih nezgoda. Poginule su 23 osobe - 11 vozača, četvoro pešaka i osmoro biciklista i motociklista.
 
I vikend za nama obeležile su teške saobraćajne nesreće u kojima su stradale čitave porodice. Sudeći po statistici, gotovo svakodnevni apeli da se poštuju ograničenja brzine i uslovi na putevima nemaju baš veliki uticaj na učesnike u saobraćaju.
 
Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja za RTS kaže da su se svi učesnici u saobraćaju tokom vanrednog stanja navikli na manji broj vozila i manji broj pešaka.
 
"Sada se polako vraćamo u normalu. Moramo da shvatimo da od nervoze, žurbe, ljutnje u saobraćaju ne možemo da imamo nikakvu korist već samo štetu", rekao je Okanović za RTS.
 
Među stradalima je čak osmoro vozača dvotočkaša.
 
"Početak sezone je uveliko u jeku i sa dolaskom lepog vremena sve je više dvotočkaša, zato molim vozače automobila, autobusa i kamiona da obrate pažnju na njih, da shvate da su oni takođe tu u saobraćaju i da su potpuno ravnopravni učesnici i molim sve vozače pre svega motociklista radi da kada god skreću, kada god se polukružno okreću ili prestrojavaju da uključe žmigavac", poručio je Okanović.
 
Primetan je i veći broj čeonih sudara, a Okanović navodi da su prelasci na levu stranu kolovoza jedan od najčešćih uzroka saobraćajnih nesreća.
 
"Vozila prelaze na levu stranu iz više razloga - gledanje u mobilni telefon, pokušaj preticanja, zdravstveni problem vozača", ističe Okanović i dodaje da se jako teško izbegavaju takvi sudari, ali da ukoliko se koriste sigurnosni pojasevi i na prednjim i na zadnjem sedištu velike su šanse da se preživi čeoni sudar.
 
Da li je rešenje smanjenje maksimalne dozvoljene brzine?
 
Neke zemlje u Evropi smanjile su brzinu na autoputevima na 100 kilometara na čas i ograničile brzinu na 30 kilometara na sat u gradovima, a Okanović kaže da države koje imaju najbolje rezultate u oblasti bezbednosti saobraćaja u Evropi su upravo one koje imaju niža ograničenja - Švedska, Norveška, Velika Britanija.
 
"Tamo su ograničenja na autoputevima 110, odnosno 112 kilometara na čas. U mnogim gradovima postoji inicijativa da se dozvoljena brzina smanji na 30, odnosno 40 kilometara na čas. Međutim, tu je prosto pitanje gde naći balans između rizika i potrebe za efikasnim odvijanjem saobraćaja", naglašava Okanović i dodaje da ukoliko se takva inicijativa bude razmatrala struka će dati svoj odgovor.







Marketing



Najnovije vesti