kafic Foto: pxhere
Srbija

Profesorka Medicinskog fakulteta: Posle 17 časova treba zatvoriti ugostiteljske objekte, kasno za kovid propusnice

Izvor: 
FoNet Čet, 30/09/2021 - 10:21











Profesorka Medicinskog fakulteta, virusološkinja Tanja Jovanović izjavila je danas da se Srbija nalazi u dramatičnoj situaciji u vezi sa pandemijom kovid-19 i da je kasno za kovid propusnice u ovom piku, već se moraju uvesti restriktivnije mere.

Ona je za RTS rekla da bi restriktivne mere bile zatvaranje posle 17 časova kafića, restorana, osim apoteka, pumpi i prodavnica prehrane, dok ne dođe do pada broja inficiranih, istakavši da prioritet svih prioriteta treba da bude masovna vakcinacija prvom dozom vakcine.

"Kada postignemo kolektivni imunitet od 85 odsto moći ćemo da nastavimo normalan život", navela je Tanja Jovanović.

Upitana kako je Srbija od zemlje koje je među prvima obezbedila vakcine i započela imunizaciju došla do zemlje - najvećeg žarišta kovida, Tanja Jovanović je ukazala da se Srbija nalazi u vrlo dramatičnoj situaciji - "imamo veliki broj inficiranih, hospitalizovnih, ogromne redove ispred kovid ambulanti i sa druge strane vrlo teške bolesnike koji su hospitalizovani".

Prema njenim rečima, više nema mesta u kovid bolnicama, a zatvaraju se bolnice namenjene za drugu vrstu pacijenata.

Ukazala je da je u ovom piku kasno za kovid propusnice, jer se pre kovid propusnica mora smanjiti stopa obolevanja

Brojevi su vrh ledenog brega, ima onih koji ne dođu do lekara i imaju blažu kliničku sliku, rekla je Tanja Jovanović i ocenila da ima mnogo grešaka u hodu, a i mediji su, kako kaže, napravili greške, jer ima informacija koje dovode u zabludu stanovništvo.

Imamo epidemiološke mere na papiru a ponašamo se da ne postoje, istakla je ona, dodajući da nemamo inspekciju koja bi kažnjavala ljude koji se ne pridržavaju mera.

"Kada bi poštovali samo osnovne mere, situacija bi bila potpuno drugačija. Kada dođemo u situaciju sa ovakvim brojkama moramo misliti na rigoroznije mere, ali mora biti izvršena kontrola nad sprovođenjem tih mera", kazala je Tanja Jovanović. 








Marketing



Najnovije vesti