Prodavnica Foto: pixabay
Srbija

Sindikati traže bar dve neradne nedelje mesečno za radnike u prodavnicama

Izvor: 
Novosti Sre, 22/01/2020 - 19:23

Prodavci u maloprodajnim objektima u Srbiji će, najverovatnije, imati makar dve slobodne nedelje u mesecu - prvu i poslednju, ako ne bude moguće da to bude svaka, tvrde u Asaocijaciji slobodnih i nezavisnih sindikata.
Očekuje se da će uvođenje jednog od ovih modela biti epilog pokrenute rasprave o zabrani rada poslednjeg dana u sedmici, pišu "Novosti". U sindikatu smatraju da nema opasnosti da bi ova mera mogla da dovede do otpuštanja radnika u trgovinama, jer prodavaca ionako nema dovoljno.
 
Predsednica Asocijacije slobodnih i nezavisnih sindkikata Ranka Savić kaže za "Novosti" da će se na inicijativu Ministarstva trgovine krajem januara održati širi skup na kojem bi se analiziralo eventualno usvajanje ove odluke. Učestvovaće i predstavnici sindikata, nevladinog sektora, potrošača, dobavljača, poslodavaca, a nakon toga će se, kako kaže, izaći sa konkretnijim predlogom.
 
"Mi se zalažemo za apsolutno ukidanje radne nedelje i veliki sam optimista, očekujem da će neki od modela biti usvojen, jer nailazimo na veliku podršku i trgovinskih lanaca i građana", navodi Savić.
 
Uslov je da odluka o zabrani ne sme da bude selektivna, već mora da se odnosi na sve trgovinske lance. Ovim nisu obuhvaćeni objekti koji moraju da budu otvoreni, kao što su apoteke i benzinske pumpe. Do sada su dva trgovinska lanca podržala ovaj predlog.
 
Savić napominje za "Novosti" da ne veruje u objavljene podatke iz Crne Gore koji se odnose na posledice uvođenja neradne nedelje i ističe da nema opasnosti da bi u Srbiji moglo da dođe do otpuštanja radnika. 
 
"Mislim da je to propaganda onih koji su se od početka protivili inicijativi. Ne verujem da bi u Srbiji došlo do otpuštanja, jer je toliki manjak, na hiljade ljudi nedostaje i u velikim i u malim trgovinama", objašnava ona.
 
Kako su prenosili regionalni mediji, od uvođenja zabrane rada nedeljom u Crnoj Gori, pre tri meseca, više od 80 radnika u šoping molovima je dobilo otkaz, a tržni centri su najavili da će se taj broj povećati.
 



Marketing



Najnovije vesti