Depresija Foto: pxhere
Srbija

Svako dvanaesto dete u Srbiji živi u apsolutnom siromaštvu

Izvor: 
Tanjug Pon, 22/11/2021 - 11:56














Svako dvanaesto dete u Srbiji živi u apsolutnom siromaštvu, a svako četvrto se nalazi na granici siromaštva, saopštio je UNICEF povodom obeležavanja Svetskog dana deteta 20. novembra, prenosi Tanjug.
 
— U Srbiji deca čine samo 17,3 odsto stanovništva; 8,3 odsto dece žive u apsolutnom siromaštvu, a čak 24,2 odsto dece živi na liniji siromaštva, dok je 22,2 odsto mladih do 24 godine starosti nezaposleno — navodi se u saopštenju.
 
Prema podacima UNICEFA, 31 odsto dece u Srbiji još uvek nije primilo sve obavezne vakcine u predviđenom roku, a 61 odsto njih uzrasta od tri do pet godina ide u vrtić.
 
Kada su u pitanju deca iz siromašnih porodica, svega 11 odsto njih može da ide vrtić, dok iz romskih naselja u ove pedagoške ustanove ide samo 7 odsto dece.
 
U saopštenju se ističe da, iako danas više devojčica iz romskih naselja ide u srednju školu, to je i dalje daleko od nacionalnog proseka, koji je tri puta veći.
 
Što se tiče zaposlenja mladih, u Srbiji 16 odsto omladine starosti 15-24 godine niti radi, niti se školuje.
 
Navedeno je da se mladi i deca sada suočavaju sa klimatskim promenama i zagađenjem, kao i obiljem lažnih i neproverenih informacija na društvenim mrežama.
 
Pandemija COVID-19 doprinela je pogoršanju njihovog mentalnog zdravlja i zabrinutosti zbog povećanog siromaštva njihovih porodica i produbljivanja digitalnog jaza.
 
UNICEF poručuje da se sve državne institucije, udruženja i građani moraju udružiti i raditi na tome da svako dete u Srbiji ostvari svoja prava i pun potencijal, od ranog detinjstva do adolescencije.
 
U saopštenju se podseća da je UNICEF Svetski dan deteta obeležio nizom prigodnih aktivnosti, kao što su inovativna aukcija NFT-jeva za pomoć deci sa smetnjama u razvoju i predstavljanjem rezultata istraživanja „Šta misle deca i mladi o uticaju srpskog poslovnog sektora na njihova prava i koliko poslovni sektor u Srbiji podržava decu i mlade“, kao i kroz i promotivne akcije u tržnim centrima
 
Takođe, ovim povodom poznate građevine su u noći 20. novembra zasijale plavom bojom u znak proslave dečijih prava u okviru akcije „Plavo za svako dete“.







Marketing



Najnovije vesti