Foto: pexels
Srbija

Sve poskupelo od početka epidemije osim turističkih aranžmana

Izvor: 
Danas Sre, 12/05/2021 - 22:45











U odnosu na mart prošle godine električna energija je poskupela za 4,8 odsto u januaru, pa ponovo u februaru za 3,2 odsto.
 
Ovo je doprinelo tome da ceo sektor energije beleži poskupljenje od 3,1 odsto u ovom periodu u odnosu na isti prošle godine, piše Danas. 
 
"Povećanje cena komunalnih usluga je jednostavno rezultat toga što kada neko ima monopol onda može da poveća i cene po svom nahođenju, jer nema istražene konkurencije i može da koristi tu situaciju", kaže ekonomista Saša Đogović za Danas
Kako objašnjava, to je i ovde slučaj, jer se osim usklađivanja sa inflacijom pokriju i neke neracionalnosti u poslovanju. Uprkos rastu cena, smatra da kriza nije na vidiku.
 
"Inflacija nije van projektovanih okvira i ona će da bude iznad dva do 2,4 odsto do kraja godine, što je korektno imajući u vidu da je cena nafte ove godine na tržištu veća nego prethodne. To će povući inflaciju malo, biće nešto viša nego prošle godine, ali u skladu sa projekcijama", priča sagovornik Danasa.
 
Od početka epidemije povećane su i skoro sve ostale cene, osim turističkih aranžmana. Neprehrambeni proizvodi poskupeli su za 2,3 odsto u odnosu na mart 2020, najviše zbog poskupljenja cigareta u dva navrata. Prehrambeni proizvodi su poskupeli za 0,3 odsto, najviše zbog toga što je prerađeno meso u martu beležilo rast od 4,5 odsto u odnosu na isti mesec prošle godine. 
 
Predsednik Nacionalne asocijacije potrošača Srbije Goran Papović kaže za Danas da je od procenta poskupljenja mnogo bitnije šta se nalazi u potrošačkoj korpi, jer ono što je donedavno objavljivano da se nalazi u korpama nije moglo da se nađe u prodavnicama po tim cenama.
 
"Prestali smo da objavljujemo zvaničnu statistiku o tome, jer proizvodi sa cenama koje je država računala za korupu nisu mogli da se kupe nigde. Potrošač je društveno biće, njemu je potrebno i da ide u bioskop, pozorište, da kupi nove patike, pa je realna potrošačka korpa 100.000 dinara", kaže Papović.
 
Zaključuje da se krizom pravdaju samo oni trgovci koji nemaju promet. 
 







Marketing



Najnovije vesti