Automobil Foto: pxhere
Srbija

Vožnja pod dejstvom alkohola i brzina pravdaju se odlaskom na slavlje, kazne su tolike da bi trebalo dva puta razmisliti

Izvor: 
RTS Pet, 28/05/2021 - 18:56














Načelnik sektora za vozače u Agenciji za bezbednost saobraćaja Slobodan Karličić kaže za RTS da većina vozača smatra da su zakonske kazne za alkohol i brzinu rigorozne i pravdaju se time da idu na slavlja. Istakao je da su kazne toliko visoke da bi tim novcem mogao da se plati taksi u Beogradu za pet godina.

Karličić navodi da se prema Zakonu o bezbednosti saobraćaja nesavesnim vozačima smatraju oni koji su zbog svojih postupaka u saobraćaju dobili najmanje 18 kaznenih poena, kada im se oduzima vozačka dozvola.

"Pored toga, u kategoriju nesavesnih vozača spadaju svi vozači koji svojim postupanjem u saobraćaju izazivaju saobraćajne nezgode koje imaju za posledicu smrt ili teške telesne povrede drugih lica u saobraćaju, kao i materijalnu štetu za druge učesnike u saobraćaju", kaže in.

Karličić navodi i da seminar o unapređivanju znanja u saobraćaju traje 14 radnih dana i da su na početku ljudi uglavnom ljuti na sve, osim na same sebe, ali da na kraju seminara odu zadovoljni i da im je drago što su ga pohađali.

Dodaje da većina vozača koji dolaze na seminar smatra da su zakonske kazne za alkohol i brzinu rigorozne, pravdaju se time da idu na slavlja i nadaju da ih neće zaustaviti.

"Međutim, oni treba da utiču na sebe. Da li će piti na tom slavlju i posle voziti, tu odluku treba da donesu pre kretanja na slavlje. Znači, moraju znati da li će piti ili ne. Ako će piti, ili uopšte razmišljati o piću na tim slavljima, treba da idu taksijem", kaže Karličić.

Ističe da su kazne zbog alkohola i prekoračenja brzine toliko visoke, da se kreću i do 100.000 dinara, kao i da bi tim novcem mogao da se plati taksi u Beogradu za pet godina.

Navodi i da se seminar organizuje od 2012. godine, a da ga je pohađalo blizu 9.000 kandidata, dok su se 32 vozača dva puta pojavila na seminaru.

Dodaje da se kod ljudi budi svest o bezbednosti dece i da se dečja sedišta sve više koriste.  

 








Marketing



Najnovije vesti