Foto: Pexels
Srbija

Zašto je važno da poslodavac brine o zaposlenima?

Izvor: 
S. Stanković Sre, 27/04/2022 - 09:14











Ako ste preduzetnik i želite da vaš biznis bude uspešan, od ogromnog je značaja da pokažete brigu i razumevanje za vaše zaposlene. Razlog je jednostavan - možda vi upravljate celim biznisom, ali su zaposleni ti koji neposredno obavljaju posao i vaše poslovne zamisli zavise isključivo od njih.

Ono što većina poslodavaca ne shvata jeste da briga i staranje o dobrobiti zaposlenih, posebno u radno vreme, ima brojne benefite za svaku kompaniju. Povećana produktivnost, lojalnost, smanjen broj odlazaka na bolovanje i privlačenje talenata, samo su neke od prednosti.

U nastavku teksta predstavljamo vam lisu najvažnijih razloga zašto treba da posvetite više pažnje zaposlenima u vašoj firmi.

1. Povećana produktivnost i lojalnost zaposlenih

Ukoliko se firma, odnosno poslodavac prema svojim zaposlenima ophodi na pravi način, oni će biti produktivniji i biće potpuno lojalni kompaniji za koju rade. Ako radnik za svoju posvećenost na poslu dobija neke beneficije ili ako oseća da njegovi pretpostavljeni vide i priznaju njegov trud i rad, osećaće da je važan deo tima u kome radi. To će za posledicu imati veću lojalnost firmi i bolju učinkovitost u obavljanju poslovnih zadataka.

Ne možete očekivati da će zaposleni u vašoj firmi biti lojalni ukoliko im poveravate zadatke koji nisu njihov deo posao ili ukoliko im često stavljate do znanja da ih možete zameniti u bilo kom trenutku. Dakle, ako želite da povećate produktivnost i lojalnost zaposlenih u vašoj firmi, onda bi trebalo da naučite kako da se što je moguće bolje brinete o njima.

2. Bolje reklamiranje firme i jačanje odnosa sa kupcima

Morate se složiti da je u današnjem svetu marketing jedna od najvažnijih grana kada je u pitanju poslovni uspeh. Postoji puno načina pomoću kojih možete reklamirati vašu kompaniju, ali najbolje marketiške metode su kvalitet proizvoda i usluga koje nudite, kao i odnos zaposlenih prema vašim klijentima.

Radna odela i uniforme sa utisnutim logom firme koju radnik predstavlja je nešto što se u današnje vreme podrazumeva i odlično se pokazuje kao reklaamni materijal. Ako su vaši radnici zadovoljni, još bolje će predstavljati brend za koji rade i ponosniji će biti na logo kompanije koji se nalazi na njihovoj poslovnoj odeći. Drugim rečima, sa ponosnom će na grudima nositi natpis kompanije ili reklamnu poruku, podižući na taj način svest o brendu kod potrošača.

Ukoliko vaši radnici imaju neposredan kontakt sa kupcima, to je razlog više da se potrudite da budu zadovoljni i uvažavani. Tako će biti odgovorniji, čime značajno mogu doprineti stvaranju dobrog imidža firme u očima kupaca. Ukoliko na mestu direktnog prodavca proizvoda ili usluga koje pružate postavite čoveka koji nije zadovoljan poslom koji obavlja, to će se neminovno odraziti i na interakciju sa potrošačima.

Zaposleni koji rade u kompanijama koje duboko cene i na pravi način vrednuju njihov rad biće srećniji i zadovoljniji, a samim tim i spremniji da na pravi način predstave firmu za koju rade. Rezultati zadovoljnih, ali isto tako i nezadovoljnih zaposlenih, brzo su vidljivi u ukupnom uspehu preduzeća.

3. Smanjen broj bolovanja

Obaveza svakog dobrog poslodavca je da brine o zdravlju i dobrobiti ljudi koji rade za njega. To znači da radno okruženje u kome se radi mora biti pre svega bezbedno za rad i čisto. Takođe, dobro bi bilo omogućiti radnicima da imaju neku vanposlovnu aktivnosti u sklopu prostorija firme, poput fitnesa, fudbala, košarke ili teretane.

Na taj način dobar poslodavac pokazuje da brine o mentalnom i fizičkom zdravlju radnika. Fizička aktivnost i mentalno zdravlje, kao i zadovoljstvo poslom, u značajnoj meri smanjuju odsustva sa posla. Radnici će manje uzimati bolovanje, što će za posledicu imati veći broj radnih sati na poslu i veću produktivnost.

Sa druge strane, ukoliko imate nekoliko ljudi na bolovanju u toku dana možda nećete moći da ispunite očekivanu proizvodnju ili blagovremeno pružite uslugu svim zainteresovanim klijentima. Pa čak i da se radnici pojave na poslu, ukoliko imaju neki zdravstveni problem lošije će obavljati svoj radni zadatak i dodatno napraviti problem vašem poslovanju.

4.  Zadržavanje talenata i privlačenje novih radnika

U današnjem poslovnom svetu cilj je privući mlade i talentovane ljude da rade za vašu firmu. Međutim, pravi izazov je kako ih zadržati nakon par godina. Ponekad će vaši konkurenti ponuditi veću platu ili bolju poziciju u pokušaju da “preotmu” kvalitetan kadar od vas. Potrudiće se da njihovu firmu predstave kao odskočnu dasku kada je u pitanju karijera mladih i talentovanih ljudi.

Dakle, ukoliko želite da sačuvate kvalitetan kadar, morate ponuditi u najmanju ruku slične uslove i pobrinuti se da dok još uvek nema drugih ponuda razvijete jaku lojalnost ka kompaniji i brendu za koji zaposleni rade. To nije lako postići, ali je itekako vredno truda. Ponekad je čak lakše kod radnika razviti određeni stepen lične lojalnosti prema poslodavcu kao prema fizičkom licu nego prema firmi i brendu.

Takođe, bolje plate ali i bolji uslovi rada doneće veći broj zainteresovanih za radne pozicije koje su slobodne. To je trenutak kada možete da birate između više kandidata i uposlite onog koji je po vašem mišljenju najbolji.

5. Podsticanje lične odgovornosti i preuzimanje rizika

Autokratija je smrt kreativnosti. Mobing zaposlenih može ih obeshrabriti da preuzmu bilo kakav rizik dok su na poslu. Na ovaj način možete ozbiljno naškoditi kreativnosti zaposlenih, ali i razvoju firme.

Nikada se ne zna kada će neko od radnika dati ideju kako poboljšati proces proizvodnje ili kvalitet usluga. Dobra ideja vama kao poslodavcu ili šefu koji vodi određeni broj radnika, može doneti ozbiljno poboljšanje procesa rada i bolji profit. Sa druge strane, ukoliko su zaposleni previše ograničeni i ukoliko ne iznose svoje mišljenje u strahu da ćete ga odmah odbaciti, nikada neće dobiti neki dobar predlog.

Možemo zaključiti da je briga o radnicima jedan od najvećih preduslova za rast svake kompanije. Odnos poslodavac - zaposleni je kao i svaki drugi odnos. Ukoliko je pošten i iskren, biće jak i osnažiće firmu. Zato, kao poslodavac predočite svojim zaposlenima šta od njih očekujete, ali nikada nemojte zaboraviti da posebno nagradite njihovo požrtvovanje i odanost poslu i firmi. To će za posledicu imati jako i zdravo preduzeće koje ima jedan od najvažnijih preduslova za dalji razvoj - zadovoljnog radnika.








Marketing



Najnovije vesti