facebook Foto: pixabay
Svet

Facebook objasnio zašto je došlo do globalnog prekida od sedam sati

Izvor: 
Hina Uto, 05/10/2021 - 08:32














Facebook je okrivio "neispravnu promenu konfiguracije" za gotovo sedmosatnu blokadu koja je sprečila 3,5 milijarde njihovih korisnika da pristupe aplikacijama WhatsApp, Instagram i Messenger.
 
Kompanija na blogu nije navela ko je izvršio promenu konfiguracije i da li je bila planirana. Nekoliko zaposlenih u Facebook-u koji su želeli da ostanu anonimni rekli su ranije Rojtersu da veruju da je do prekida došlo zbog interne greške u načinu na koji se usmerava internet saobraćaj.
 
Kvarovi internet komunikacijskih alata i drugih resursa koji zavise od iste mreže pojačali su problem, rekli su zaposleni.
 
Bezbednosni stručnjaci nisu odbacili mogućnost nenamerne greške, ali ni sabotaže.
 
Ispadanje Facebooka iz globalne mreže bio je drugi udarac tom divu društvenih mreža par dana nakon što je uzbunjivač u nedelju optužio kompaniju da učestalo daje prednost dobiti umesto suzbijanja govora mržnje i dezinformacija.
 
Deonice Facebooka izgubile su na vrednosti još nakon izveštaja uzbunjivača, a potom su nastavile da padaju. Dok je svet hrlio konkurentskim aplikacijama poput Twitter-a i TikToka, deonice Facebook-a pale su 4,9 odsto, što je njihov najveći dnevni pad od novembra prošle godine, javlja Rojters.
 
"Žao mi je svake male i velike kompanije, porodice i pojedinca koji zavisi od nas", napisao je na Facebooku glavni tehnološki direktor Majk Šropfer, dodajući da "može da prođe neko vreme da dođu do 100 odsto".
 
Twitter je u ponedeljak izvestio o upotrebi većoj od uobičajene, što je dovelo do nekih problema u pristupu postovima i direktnim porukama.
 
Facebook, koji je najveći prodavac internet oglasa na svetu nakon Google-a, gubio je oko 545.000 dolara prihoda od oglasa u SAD-u na sat, prema procenama kompanije Standard Media Index.
 
Tek nešto pre ponoći počeli su da se povezuju s internet mrežom, gotovo šest sati nakon globalnog pada.
 
Ubrzo nakon izbacivanja iz mreže Facebook je priznao da korisnici imaju problema s pristupom njegovim aplikacijama, ali nije dao nikakve pojedinosti o prirodi problema niti je rekao koliko je korisnika pogođeno.
 







Marketing



Najnovije vesti