Pixabay
Svet

Kolaps tržišta novih automobila u EU: Najgore u poslednjih 30 godina

Izvor: 
Sputnik Srbija Ned, 22/01/2023 - 18:34











Tržište putničkih automobila u Evropskoj uniji smanjilo se za 4,6 odsto u prošloj godini na 9,3 miliona prodatih vozila, što je najniže od 1993. godine, saopštilo je Asocijacija evropskih proizvođača automobila (ACEA).

Smanjenje prodaje novih automobila pripisuje se uticaju nestašice komponenti u prvoj polovini 2022. godine. Tržište se popravilo u periodu od avgusta do decembra, a u poslednjem mesecu rast prodaje bio je 12,8 odsto u odnosu na isti mesec 2021. (896.000 prodatih automobila naprema 795.000 u decembru prethodne godine), navodi se u izveštaju.

Jedino veće tržište u EU koje je zabeležilo rast bila je Nemačka, gde je broj prodatih novih automobila povećan za 1,1 odsto u odnosu na godinu dana ranije, najviše zahvaljujući dobrom rezultatu u decembru. Rast se beleži i u zemljama kao što su Bugarska (16,9 odsto), Kipar (9,4), Grčka (4,3), Portugalija (6,6), Rumunija (6,7), Slovačka (4,1).

Od velikih tržišta, najveći pad dogodio se u Italiji, gde je prodato 9,7 odsto novih automobila manje nego u 2021, slede Francuska (-7,8 odsto) i Španija (-5,4 odsto). Najveći pad, inače, zabeležen je u Danskoj, minus 20 odsto, i Litvaniji, minus 18,8 odsto.

Kada su u pitanju evropski proizvođači po markama, i oni beleže pad. Tako je „Folksvagen grupa“ (u kojoj su i „Škoda“, „Audi“, „Seat“, „Porše“...) pala za 5,2 odsto. Najveći pad beleži „Stelantis grupa“ („Pežo-Sitroen“, „Fijat“, „Opel“, „Alfa romeo“, „Džip“...) od 14,1 odsto. Prodaja „Renoa“ pala je za 4,3 odsto, a „Be-em-ve-a“ za 5,1 odsto. Od evropskih proizvođača, „Mercedes“ je ostao na gotovo istom broju prodatih vozila, 549.000, što je rast od 0,01 odsto.

Sa druge strane, rast beleže neke azijske marke, kao što su „Tojota“ (7,7 odsto), „Kia-Hjundai“ (2,6 odsto) i „Honda“ (4,4 odsto).








Marketing



Najnovije vesti