Ključ Foto: pexels
Život

Tri saveta za uspešnu i brzu prodaju nekretnine

Izvor: 
S. Stanković Uto, 29/11/2022 - 10:12











Razmišljate o prodaji svoje nekretnine, ali niste sigurni kako to da izvedete?

Uspešna prodaja stana ili kuće iziskuje mnogo više od jednostavnog postavljanja oglasa - ona je praćena kompleksnom pravnom procedurom i adekvatnim angažmanom tokom celog kupoprodajnog procesa.

Podaci Republičkog zavoda za statistiku pokazuju da je u Srbiji broj prodatih stanova u trećem tromesečju 2022. manji za 5,6% u odnosu na isti period 2021. godine - što ukazuje na to da se tržište polako “smiruje”.

To znači da je potrebno pažljivije osmisliti plan prodaje.

S tim na umu, u produžetku teksta smo sa vama podelili 3 korisna saveta za brzu i uspešnu prodaju nekretnine - nastavite sa čitanjem da saznate koji su!

1. Ustanovite koje je prava tržišna vrednost vaše nekretnine

Bilo da je u pitanju prodaja modernih stanova u Vojvode Stepe u Beogradu ili prodaja kuće u Vojlovici u Pančevu, ključno je da najpre utvrdite tržišnu vrednost vaše nekretnine.

Iako se vrednost može izračunati uz pomoć indeksa cena, preporučuje se da ipak unajmite agenta za nekretnine - on poseduje sve aktuelne informacije i detaljno je upoznat sa zahtevima.

Faktori koji utiču na određivanje cene su:

Lokacija nekretnine koja se prodaje

Lokacija je jedan od presudnih faktora, jer pozicioniranost može povećati ili smanjiti troškove življenja. Prometnost ulice i povezanost sa centrom, prodavnicama, školama i drugim institucijama (tj. saobraćajna infrastruktura) podiže/spušta cenu nekretnine.

Tako su na primer stanovi na Novom Beogradu skuplji (do čak 25%) u odnosu na stanove na Banovom brdu. Uz to, spratnost stana takođe igra važnu ulogu, pa su stanovi u suterenu ili potkrovlju nešto jeftiniji.

Tip gradnje nekretnine na prodaju

Način gradnje takođe ima značajan udeo u određivanju konačne cene stana ili kuće. Naime, novogradnja je gotovo uvek skuplja od starogradnje usled činjenice da je stan kompletiran, te da nisu potrebne dodatne prepravke i renoviranja.

Struktura i kvadratura nekretnine

Struktura se odnosi na višesobnost, a samim tim i na kvadraturu stana ili kuće. Cena kvadrata umnogome zavisi od tržišnih trendova i trenutne ekonomske i geopolitičke situacije, međutim postoje neke univerzalne stavke koje ne podležu oscilacijama tako lako.

Mali stanovi i garsonjere do 35 m2, kao i stanovi preko 120 m2, su najskuplji. Potražnja za manjim stanovima je manja, te je zbog toga i cena kvadrata veća. Potražnja za većim stanovima je ogromna, što vlasnicima daje mogućnost da podignu cene i tako izvrše selekciju.

Obratite pažnju i na upotrebnu vrednost stana.

Način grejanja

Tip grejanja takođe utiče na formiranje konačne cene nekretnine. Sistem grejanja podrazumeva i izolaciju zgrade ili kuće, jer se energetska efikasnost tako povećava (toplota se duže zadržava, što znači i da su troškovi grejanja niži).

Najtraženiji su oni domovi u kojima je omogućeno da samostalno kontrolišete potrošnju, što znači da se grejanje plaća po utrošku.

Opremljenost nekretnine

Cena nekretnine raste ukoliko je ona dobro opremljena, odnosno ukoliko poseduje odgovarajući nameštaj, sanitarije i belu tehniku. Pored ovih elementarnih stavki, uzimaju se u obzir i druge poput posedovanja lifta i parking mesta.

Zvanično, zgrade koje imaju do 4 sprata nisu u obavezi da ugrade lift, međutim cena nepokretne imovine se može povećati ukoliko je on obezbeđen.

Posedovanje dvorišta ili terase 

Dodatne pogodnosti, poput posedovanja dvorišta u kući ili terase u stanu vam može podići vrednost imovine. Bašta, vrt, veranda ili francuski balkon mogu povećati vrednost doma i do 5 %.

2. Pripremite vašu nekretninu za prodaju

Iako se ovaj korak podrazumeva, mnogi ga zapravo ne sprovedu do kraja.

Pre nego što snimite video ili uslikate prostorije, izuzetno je važno da pospremite stan/kuću. Pre nego što napravite digitalni zapis, preporučuje se da izbacite sve stvari iz prostorije koje se neće prodavati.

Tako nećete uneti dodatnu konfuziju, a vaši kupci će znati tačno na čemu su.

3. Kreirajte odgovarajući oglas za prodaju nekretnine

Adekvatna prezentacija može privući ili odbiti potencijalne kupce.

Prilikom kreiranja oglasa za vašu nekretninu, važno je da budete transparentni i konkretni - ovo znači da je potrebno da izlistate sve neophodne informacije odmah na početku.

Ukoliko ne stavite cenu ili navedete ono čuveno “za više informacija pozovite ovaj broj”, umanjujete sebi šansu da vam se ljudi zaista jave. Naša današnjica je takva da ljudi nemaju vremena da dodatno razgledaju nekretnine koje im potencijalno ne bi odgovarale, već žele da znaju svoje opcije odmah.

Kako je i u vašem interesu da što što bolje i brže prodate stan ili kuću, ključno je da u oglasu navedete sve bitne podatke (cenu, lokaciju, opremljenost, dodatne pogodnosti i benefite).

Pronalaženje pravog kupca za svoj stan i povećanje vrednosti imovine može biti pravi izazov.

Nadamo se da vam je ovaj blog tekst bio koristan, koliko i značajan, te da smo uspeli da vam pružimo dovoljno relevantnih informacija kako biste prodali nekretninu bez muke.

Želimo vam puno sreće u ovom poduhvatu!








Marketing



Najnovije vesti